lauantai 8. joulukuuta 2012

Talvista ratsastelua

Elikkä sunnuntaina olin kans ratsastamassa Maukkaa ja Tiina tuli ratsastaan kans kentälle sen vuokrahepalla :) Oli tosi kylmä! varmaan -20 tai yli... :D:D Olin sunnuntaina pitkästä aikaa Vilman kanssa metsälenkillä (: Se sai juosta lumessa vapaana! Se oli niin innoissaan. Vaikka olikin tosi kylmä.
Maanantaina oli ratsastustunti :) Menin Hofurilla<3 Siellä maneesissa oli joku ovi ongelma ja ulko-oveen ripustettiin pyyhkeitä pitämään se tiiviinä. Hofur tietty vähän säikky pyyhkeitä, mut hyvin tunti meni silti :)
Tiistaina olin ratsastelemassa Maukalla :)) Mun mielestä meni tosi hyvin, koska Maukka oli reipas ja muutenkin tosi hyväntuulinen (: Oli taas aika kylmä! Meillä oli muuten maanantaina terveystiedon koe, joka meni ihan ok hyvin. Ja tiistaina oli bg:n koe joka meni kyl kieltämättä tosi hyvin :) Mut se koe oli kyl aika helppo monen muunki mielestä.
Keskiviikkona meillä oli koulussa itsenäisyyspäiväjuhla. Olin juontaja c(: Sit mul oli pianotunti ja sain vapaasäestys kappaleita!
Torstaina oli itsenäisyyspäivä :)) Olin aamulla ratsastamassa Maukkaa ja Tiina tuli taas sen vuokrahepansa kanssa kentälle :)) Meillä oli aika hauskaa, kun pidettiin vähän rankempi tunti :D:D Tiina tuli sen jälkeen meille ja pelattiin ipadilla ja näin :D Meillä oli hauskaa ja suunnilleen vaan naurettiin!
Perjantaina koulun jälkeen Tiina tuli meille. Sen piti ensin tulla vuokraponillaan, mutta sit se tuli vaan mukaan tallille, kun kerran oli meillä päin :) Se otti kuvia, kun ratsastin ilman satulaa. En ookkaan menny Maukalla, kun kerran tai kaks aikasemmin ilman satulaa :) Kokeilin nyt, kun meidän ope sanoi, että kannattaa kokeilla mennä talvella! Sit aika lopputunnista Maukka pelästyi katulampun päältä putoavaa lunta ja kun olin muutenkin just nostamassa ravia, niin se lähtikin kauheeta vauhtia laukkaamaan ja pysähty vasta Tiinan kohalla, joka oli kentän toisessa päässä. Sitten Tiina huusi: "Mikset sä pudonnu?? Miks Miks??" Se olis meinaa halunnu mun putoomisen nauhalle, kun sillä oli just sillon videointi käynnissä :D:D Mut en pudonnu! Ihmettelin sitä vähän itekkin :) No, kun siivottiin lopuks karsinaa niin meillä oli aika hauskaa, kun kesti varmaan yli tunti, et sain karsinan valmiiks! :D Samaan aikaan Tiina (jolla oli muuten kauhee lakasu innostus päällä) Lakasi koko tallin lattian... (: Sit mentiin "hillumaan" kentälle ja Tiina kaato mut lumeen ainaki kolme kertaa :D Siis laitto jalan eteen ja kamppas.... (huom. me ei sit peloteltu mitään hevosia) Kun kentällä vaan meni yks, jonka kanssa me mentiin sinne "hillumaan" :)
Sit Tiina jäi yöks ja mentiin yheltä nukkumaan. Luettiin aamulla villivarsoja ja levitin lattialle kaikki mun 7 vuoden aikana kerätyt villivarsat ja otin osasta jotain ryhmäkuvia :D
 Juu ja sit oltiin tänään taas tallilla, kun mentiin ihan aamulla ni Tiina sit tuli siinä samalla taas mukaan :) Mentiin ihan aluks vähän pellolle ratsastamaan, mut tultiin sit takasin kentälle, kun Maukka oli pellolla ihan yli reipas! En mä pelänny Maukan vauhtia vaan sitä et mä putoisin tai jotain muuta sellasta... Tiina otti sit vähän kuvia ja alemmassa kuvassa ollaan pellolla :) Tänään oli tosi kiva ilma, koska ei ollu liian kylmä! Vaan noin 4-5 astetta pakkasta. Eli semmonen sopiva (: Tänään Maukka meni tosi hyvin kentälläkin! (: En vaan oo saanu sitä pitkästä aikaa töltille, kun on niin pehmeetä toi lumi :(

Oli pakko laittaa, kun tää on musta aika
kiva kuva :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti